"POWIEDZ TO PO ANGIELSKU"
autor: mgr Joanna Weroniczak-Ballod
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas pierwszych LO. Czas realizacji innowacji obejmuje 1 rok szkolny. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element utrwalania materiału leksykalnego.
Cel główny:
podniesienie skuteczności komunikacyjnej i sprawności komunikacyjnej uczniów.
Cele szczegółowe:
- zwiększenie zasobu leksykalnego uczniów;
- zwiększenie świadomości językowej uczniów;
- swobodniejsze posługiwanie się językiem angielskim – w mowie i piśmie;
- większe angażowanie się uczniów w proces nauki;
- kształtowanie u uczniów poczucia wiary we własne możliwości;
- podnoszenie motywacji do nauki;
- lepsze przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego;
- uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się.
Metody i formy:
Nauczyciele języka angielskiego przynajmniej raz w miesiącu będą realizować na lekcjach w klasach pierwszych LO jedno lub kilka z wymienionych niżej form pracy na lekcji:
- rozwiązywanie krzyżówek do materiału leksykalnego wprowadzonego wcześniej na lekcjach;
- internetowe gry językowe i quizy, m.in. na platformie internetowej Kahoot i Quizlet;
- gra mówiona z podziałem na grupy „Stepping Stones” – polegająca na odgadywaniu słowa na podstawie przeczytanej definicji;
- gra mówiona „Taboo Words” polegająca na wymyśleniu własnego określenia/definicji/wyjaśnienia szukanego słowa;
- przygotowywanie przez uczniów własnych krzyżówek i quizów za pomocą internetowego
narzędzia Eclipse Crossword;
- przygotowanie przez uczniów własnych fiszek do gry „Taboo Words”
Nauczyciele są odpowiedzialni za przygotowanie krzyżówek i fiszek do gier językowych w oparciu o wprowadzony wcześniej materiał leksykalny i rozszerzający go.
Przewidywane korzyści z wdrożenia innowacji dla uczniów:
✓ zdobywają wiedzę w atmosferze pozbawionej stresu, uczą się poprzez gry, a stan relaksu sprzyja efektywniejszemu uczeniu się;
✓ wykorzystują możliwości jakie daje Internet i narzędzia elektroniczne;
✓ mają więcej okazji do ćwiczenia umiejętności mówienia i słuchania ze zrozumieniem oraz uczą się parafrazowania;
✓ mogą zweryfikować swoją wiedzę przed sprawdzianem.